메뉴 건너뛰기

OBG

Programming

C/C++
2013.07.28 02:42

Buffer Overrun

MoA
조회 수 420 추천 수 0 댓글 0
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
How does one patch or prevent a BufferOverRun??

From the start - don't stuff more bytes into a buffer than it can hold.

More specifically (this applies to C/C++; a lot of these problems don't occur in other languages):

  • If writing code in C++, use the string class rather than char[] for strings whenever performance isn't a priority.
  • Never use gets() -- always use fgets()
  • Never use sprintf(), use snprintf() instead
  • Never use strcpy(), use strncpy() instead
  • Never use strcat(), use strncat() instead
  • Never use printf (foo) to print a raw string; always use printf ("%s", foo). Especially important if foo is a string generated by a user. One class of attacks is to embed nasty formatting controls (like %n) in a string, trying to cause a buffer overflow. (See FormatStringVulnerability?)
  • If you have to use char[] rather than string, keep track of your buffer lengths.
  • Never assume a 4K or other size buffer is "long enough"... chances are it won't be.
  • Use dynamic char buffers, and DoubleAfterFull to maintain good performance.

The best way to avoid buffer overruns and the related list overruns and list jams is to make a religion of testing your boundary conditions, testing your boundary assumptions and, most important, any programmer whose code allows them should be subjected to the most severe ridicule and humiliation the team's culture will allow. Dunce caps are easy to make and very effective.


위키링크 추가 http://en.wikipedia.org/wiki/Buffer_overflow

?

  1. Programming 게시판 관련

  2. __cdecl , __pascal, __stdcall

  3. __FILE__ __LINE__ __FUNCTION__ 등 매크로

  4. [12월 1주] 떠오르는 '미스트랄 7B'...'라마 2' 이어 한국어 모델 세대교체 주도

  5. [GUI] Tkinter, wxPython

  6. [GUI] wxPython 기본 프로그램

  7. [GUI] wxPython에서 에러메시지 콘솔로 보는 법

  8. [ifkakao] 추천 시스템: 맥락과 취향 사이 줄타

  9. [Javascript] 비동기, Promise, async, await 확실하게 이해하기

  10. [OpenCV] 얼굴 인식 예제

  11. [S/W 공학] 월-인원(man-month), LOC

  12. [VESSL AI] 뉴욕주민의 프로젝트플루토 — LLM, LLMOps를 활용한 금융 미디어의 혁신

  13. [게임 만들기] 강좌 진행 예정

  14. [농장게임 만들기] 1. Nubcake Farms 게임 소개

  15. [농장게임 만들기] 10. 상점을 추가하자

  16. [농장게임 만들기] 2. Nubcake Farms 클래스 분석

  17. [농장게임 만들기] 3. 배경을 그리자

  18. [농장게임 만들기] 4. 펜스를 그리자

  19. [농장게임 만들기] 5. 플레이어를 추가하자

  20. [농장게임 만들기] 6. 나머지 오브젝트를 그리자

  21. [농장게임 만들기] 7. 농부 행동 추가

Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 15 Next
/ 15
위로